Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 16
Intercultural education (London, England), 2016-05, Vol.27 (3), p.217-230
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Reframing teachers' intercultural learning as an emotional process
Ist Teil von
  • Intercultural education (London, England), 2016-05, Vol.27 (3), p.217-230
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The importance of emotions in the process of intercultural learning has been recognised, but the topic has not been extensively theorised. This theoretical review article synthesises the research literature on emotions in the context of teachers' intercultural learning. The article argues that emotions are a vital part of any change, and thus play a significant role in teachers' intercultural learning process. If we wish to facilitate the changes needed to support greater equity in schools, then the role of emotions in teachers' intercultural learning must be acknowledged.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1467-5986
eISSN: 1469-8439
DOI: 10.1080/14675986.2016.1150648
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ1108485

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX