Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 134
European journal of higher education, 2016-01, Vol.6 (1), p.7-24
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Towards a novel conceptual framework for understanding mergers in higher education
Ist Teil von
  • European journal of higher education, 2016-01, Vol.6 (1), p.7-24
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This paper tries to develop a conceptual framework for a comprehensive understanding of the merger process, which is regarded as a matter of institutionalization of organizational innovation. In the framework, a number of factors affecting merger process or institutionalization of merger are identified, such as those related to environmental issues, economic benefits, institutional compatibility and human agency. The framework hopefully narrows our knowledge gap on theorizing innovation process, in general, and university merger, in particular. It also has a potential to better assist decision-makers and managers in planning and implementing university mergers. (HRK / Abstract übernommen).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX