Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
International journal of lifelong education, 2015-01, Vol.34 (1), p.22-31
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
From Hamburg to Belem: the limits of technocratic thinking in adult learning education
Ist Teil von
  • International journal of lifelong education, 2015-01, Vol.34 (1), p.22-31
Ort / Verlag
London: Routledge
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article discusses some of the generalized analyses of adult learning education, mostly informed by technocratic thinking, highlighting perceived trends in adult learning education between CONFINTEA V and CONFITEA VI. Those trends could be understood as challenges. Employing a political sociology of adult learning education as a critique of instrumental reason is advanced.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX