Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 74

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Digital Strategies in Education across OECD Countries: Exploring Education Policies on Digital Technologies. OECD Education Working Papers, No. 226
Ist Teil von
  • OECD education working papers, 2020-09
Ort / Verlag
OECD Publishing
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This working paper identifies OECD countries' interests in digital innovation in education by analysing their policy papers on digital education. Many OECD countries have adopted a specific strategy on digital education, or integrated the topic in a generic strategy on digital innovation as such. The ideas that are expressed in the strategies differ greatly; some are work in progress, others contain bold envisions of the future. There is a high awareness among OECD countries of the benefits of digitalisation, and the role of government to support digital innovation in education. This paper covers and documents countries' policy focus before the 2020 coronavirus crisis.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX