Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 24

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
School Libraries and Language Skills in Indian Primary Schools: A Randomized Evaluation of the Akshara Library Program. NBER Working Paper No. 18183
Ist Teil von
  • National Bureau of Economic Research, 2012
Ort / Verlag
National Bureau of Economic Research
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • We conduct a randomized evaluation of a school library program on children's language skills. We find that the program had little impact on students' scores on a language test administered 16 months after implementation. The estimates are sufficiently precise to rule out effects larger than 0.13 and 0.11 standard deviations based on the 95 and 90 percent confidence intervals. The finding of zero effects is robust to different modes of implementation, individual tested language competencies and various subsets of the student population. We also find no impact on test scores in other subjects or on school attendance rates.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
Titel-ID: cdi_eric_primary_ED533104

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX