Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 1117

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
How Minority Students Experience College: Implications for Planning and Policy
Ort / Verlag
Stylus Publishing, LLC
Erscheinungsjahr
2002
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Through a qualitative study involving seven colleges and universities considered national models of commitment to diversity, this book presents the views and voices of minority students on what has been achieved and what remains to be done. The chapters are: (1) Defining Multiculturalism; (2) Institutional Characteristics and Profiles; (3) Research Methods and Procedures for Inquiry; (4) Reality of Campus Culture; (5) The Lack of Multiculturalism and How It Affects Students; (6) Coping, Involvement, Identity, and Educational Outcomes; and (7) Discussions, Conclusions, and Suggestions. Six appendixes contain forms used in the study, including a consent form. (Contains 73 references.) (SLD)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1579220495, 9781579220495
DOI: 10.4324/9781003445166
Titel-ID: cdi_eric_primary_ED463715

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX