Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 49
International Encyclopedia of Education, 2023, p.520-529
Fourth Edition, 2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Lifelong learning beyond initial schooling
Ist Teil von
  • International Encyclopedia of Education, 2023, p.520-529
Auflage
Fourth Edition
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2023
Beschreibungen/Notizen
  • The chapter elaborates a triadic concept of lifelong learning, together with two analytic perspectives, of the social organization of learning and learning individual, respectively, that point the way beyond definitional preoccupations with formal, non-formal and informal learning. The recognition of learning outcomes is considered afresh, informed by contrasting viewpoints within Europe and globally that suggest that the time for differentiating learning according to formality of context has passed. This approach has served important purposes in overcoming obstacles in the early development of lifelong learning systems but is now superseded as multi-faceted lifelong learning demands new approaches in changing ecologies of learning and social practice beyond initial schooling.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 0128186291, 0128186305, 9780128186305, 9780128186299
DOI: 10.1016/B978-0-12-818630-5.14061-8
Titel-ID: cdi_elsevier_sciencedirect_doi_10_1016_B978_0_12_818630_5_14061_8

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX