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Artificial Intelligence in Behavioral and Mental Health Care, 2016, p.81-115
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Chapter 4 - Virtual Affective Agents and Therapeutic Games
Ist Teil von
  • Artificial Intelligence in Behavioral and Mental Health Care, 2016, p.81-115
Ort / Verlag
Elsevier Inc
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • This chapter discusses two technologies particularly relevant for applications in behavioral health: virtual affective agents and serious therapeutic games. Following a discussion of the state-of-the-art, representative examples of serious games in behavioral health are described. This chapter briefly discusses emerging ethical concerns and concludes with a discussion future trends and challenges.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 0128007923, 9780128007921, 9780124202481, 0124202489
DOI: 10.1016/B978-0-12-420248-1.00004-0
Titel-ID: cdi_elsevier_sciencedirect_doi_10_1016_B978_0_12_420248_1_00004_0

Weiterführende Literatur

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