Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 145
Nordina : Nordic studies in science education, 2019, Vol.15 (3), p.242-256
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt lärandeobjekt
Ist Teil von
  • Nordina : Nordic studies in science education, 2019, Vol.15 (3), p.242-256
Ort / Verlag
University of Oslo
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • In 2010 the Swedish national curriculum was revised and learning goals concerning chemistry and physics were introduced. That has induced a need for further understanding of teaching and learning of specific content in preschool. Focus in this article is how physics content is constructed as an object of learning during preschool teachers’ planning of teaching. The result of a phenomenographic analysis focusing themes of the conversation concerning the intended object of learning reveals a complex process. Occurrences in the activities with the children, available tools at the preschool, the preschool teachers’ perceptions of the mission and understanding of the learning object, contribute to the construction of the learning object. All these aspects are discussed and implications for preschool practice are suggested.
Sprache
Englisch; Schwedisch; Dänisch
Identifikatoren
ISSN: 1504-4556, 1894-1257
eISSN: 1894-1257
DOI: 10.5617/nordina.6220
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_e1d44d66e99b4a59a5a5c53f0134777b

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX