Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 104016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
How Early Experience Shapes Human Development: The Case of Psychosocial Deprivation
Ist Teil von
  • Neural plasticity, 2019-01, Vol.2019, p.1676285-12
Ort / Verlag
United States: Hindawi
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • Experience plays an essential role in building brain architecture after birth. The question we address in this paper is what happens to brain and behavior when a young child is deprived of key experiences during critical periods of brain development. We focus in particular on the consequences of institutional rearing, with implication for the tens of millions of children around the world who from an early age experience profound psychosocial deprivation. Evidence is clear that deprivation can lead to a host of both short- and long-term consequences, including perturbations in brain structure and function, changes at cellular and molecular levels, and a plethora of psychological and behavioral impairments.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2090-5904
eISSN: 1687-5443
DOI: 10.1155/2019/1676285
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_d65c11983da64f33b3b6af1305878713

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX