Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 2821
Humanities (Basel), 2015-12, Vol.4 (4), p.506-522
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Poet Sings: “Resonance” in Paul Valéry’s Poietics
Ist Teil von
  • Humanities (Basel), 2015-12, Vol.4 (4), p.506-522
Ort / Verlag
Basel: MDPI AG
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • This paper analyses Paul Valéry’s theories relating to his stated goal of poetic production: the attainment of “resonance” and a “singing-state”. My intention is to defend Valéry’s theory as a valid and consistent model of the creative process in poetry. To that end, I will draw support from T. W. Adorno’s claim that Valéry’s manner of reflective journalising in his Notebooks can furnish us with what he calls “aesthetic insight”. The consistency of Valéry’s theory will be supported by comparisons with the inferentialist understanding of semantics. Valéry proves to be a reliable exemplar of what might be called a “practice-led” aesthetics.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2076-0787
eISSN: 2076-0787
DOI: 10.3390/h4040506
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_ce7e77e473194bd1b2e7baa6786dfc80

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX