Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 524
Çédille revista de estudios franceses, 2018-12, Vol.Monografía 8 (Special 8), p.89-107
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Le roman-fugue – modèles et réalisations
Ist Teil von
  • Çédille revista de estudios franceses, 2018-12, Vol.Monografía 8 (Special 8), p.89-107
Ort / Verlag
Asociación de Francesistas de la Universidad Española (AFUE)
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • One art can become the productive model of another. Two contemporary novels, referred to as “fugue-novels” by their authors, are at the source of this study. The history of music shows specificity of this art in relation to literature. The evolution of literary ideas, related to music and fugue, especially the reflections of some twentieth-century writers – forerunners of the literary research in the field of polyphony – allow us to grasp its progression in the novel. Polyphonic music is above all a device that allows some authors to give a narrative voice to each of their main characters. The fugue-novel takes up this idea by introducing, in the construction of the text, the cantus firmus and imitation principles of a musical/textual voice by another. This article focuses specifically on the fugue-novels of the Romanian author, Ana Blandiana, and the Bulgaria author, Emilia Dvorianova.
Sprache
Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 1699-4949
eISSN: 1699-4949
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_c21783e06ee643d6a013ecc383b4a9c8

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX