Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 129

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Using group supervision and social annotation systems to support students’ academic writing
Ist Teil von
  • Högre utbildning, 2013-01, Vol.3 (2), p.129-134
Ort / Verlag
Cappelen Damm Akademisk NOASP
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • In this best practice paper, we present how we have used a Social annotation system (SAS) in a bachelor’s thesis course in media technology to support students’ academic writing. In the paper, we reflect on both technical and social practices with using SAS. Despite limited instructional support and despite the fact that different groups used SAS in different ways, there have been a high completion rate, good quality of the theses and satisfied students. The combination of group supervision and the use of SAS has been successful, especially when taking into consideration that this was the first year we broadly introduced SAS in the bachelor’s thesis course.  
Sprache
Dänisch
Identifikatoren
eISSN: 2000-7558
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_a61de30179dd4e0c85753da339b7933f

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX