Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of interactive media in education : JiME, 2012-03, Vol.2012 (1), p.2
2012
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The openness-creativity cycle in education
Ist Teil von
  • Journal of interactive media in education : JiME, 2012-03, Vol.2012 (1), p.2
Ort / Verlag
Ubiquity Press
Erscheinungsjahr
2012
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The nature of openness in education has transformed from just relating to open access to encompass a wide range of interpretations. This paper explores the concept of an 'open scholar' whose practice is shaped by digital and networked technologies. It is argued that openness represents an effective working method in this environment, and that creativity plays a key role in realising this. The relationship between creativity and open educational resources is outlined to demonstrate that there is a positive feedback loop between the two processes.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1365-893X
eISSN: 1365-893X
DOI: 10.5334/2012-02
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_a51f77bf2d584e3ea8df2aee25288417
Format
Schlagworte
digital scholarship, open education

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX