Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 62

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Refugees, Higher Education, and Informational Barriers
Ist Teil von
  • Refuge (Toronto. English edition), 2017-09, Vol.33 (2), p.56-65
Ort / Verlag
Toronto: Centre for Refugee Studies, York University
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Worldwide Political Science Abstracts
Beschreibungen/Notizen
  • The purpose of the qualitative study was to explore the experiences, needs, barriers, and expectations of survivors of torture and/or war, interested in entering post-secondary education in Canada. We conducted 38 interviews with participants from the Canadian Centre for Victims of Torture (CCVT), 10 interviews with CCVT staff, and 1 focus group with 3 participants, which followed a semi-structured interview guide, and were analyzed using a constant comparative method. Survivors of torture and/or war report experiencing informational barriers to navigating educational pathways, accessing professional supports, evaluating credentials, financing education, navigating immigration systems, using online resources, delaying their educational progress, and contributing to mental health distress.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0229-5113
eISSN: 1920-7336
DOI: 10.7202/1043063ar
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_9fe603ca948743e6b6f4d71a30d26bad

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX