Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 1359
Frontiers in education (Lausanne), 2023-06, Vol.8
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The quest for justice in education: capital and funds of knowledge
Ist Teil von
  • Frontiers in education (Lausanne), 2023-06, Vol.8
Ort / Verlag
Frontiers Media S.A
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • This paper explores the funds of knowledge approach to pedagogy and educational research from a social justice perspective. In response to the suggestion made by some authors that the approach should be integrated with a capital perspective, we argue that this would work only if the concept of capital is understood in a certain way. Also, and more generally, we try to show that redistribution in education should not be thought of in terms of capital redistribution, but in terms of counteracting structural barriers to participatory parity which result in status differences among citizens. Finally, we suggest three concrete ways this can be achieved through pedagogies based on funds of knowledge.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2504-284X
eISSN: 2504-284X
DOI: 10.3389/feduc.2023.1157709
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_9ee5b24260654e59847676475e880b92

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX