Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 145
Revista Brasileira de Estudos da Presença, 2021, Vol.11 (4), p.1
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Dance, Bravo! Magazine, the Education of the Public: cultural reverberations of pedagogical ideas
Ist Teil von
  • Revista Brasileira de Estudos da Presença, 2021, Vol.11 (4), p.1
Ort / Verlag
Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • In order to analyze the relationships between dance and education from a perspective not limited to teaching the artistic practice, this study examined articles on dance published in the cultural magazine Bravo! (1997 to 2013). From the categorization of three major themes – classical ballet and its disciplinary content; ethnic and popular aspects of Brazilian contemporary dance; and the building of an audience for dance – an analysis of the material verified the emergence of a pedagogical bias in the magazine’s discourse, expressed in a proliferation of imperatives aimed at educating the dance audience.
Sprache
Englisch; Portugiesisch
Identifikatoren
ISSN: 2237-2660
eISSN: 2237-2660
DOI: 10.1590/2237-2660109004
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_9a69f1f592014d1e9b11b3cebf1c5924

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX