Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 2752
Astérion (Lyon), 2018-11, Vol.19 (19)
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
L’éducation comme création de soi chez Max Stirner
Ist Teil von
  • Astérion (Lyon), 2018-11, Vol.19 (19)
Ort / Verlag
École Normale Supérieure de Lyon
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • Education projects are frequently given an emancipatory aim. However, this association is far from obvious, even from a theoretical point of view. German philosopher Max Stirner (1806-1856) is generally considered as a forefather of individualistic anarchism. He developed a radical educational thought focused on the emergence of an autonomous self. This article analyses the means and the ends of education according to Stirner in order to identify some of the intrinsic paradoxes of emancipatory education. It also furthers Stirner’s analysis in a confrontation with the practicalities of contemporary education.
Sprache
Englisch; Französisch
Identifikatoren
ISSN: 1762-6110
eISSN: 1762-6110
DOI: 10.4000/asterion.3625
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_98da53d9c26644339233556980c03253

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX