Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 111
Perspectiva (Florianópolis, Brazil), 2010-07, Vol.28 (2), p.337-352
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Multiple Literacies Theory: how it functions, what it produces
Ist Teil von
  • Perspectiva (Florianópolis, Brazil), 2010-07, Vol.28 (2), p.337-352
Ort / Verlag
Universidade Federal de Santa Catarina
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • At the moment, there are two literacy theories that seem to dominate the research on literacies. They are known as the New Literacy Studies (NLS) (BARTON; HAMILTON; IVANIČ; 2002; STREET, 2003) and Multiliteracies (COPE; KALANTZIS, 2009). This article is about a different theory, Multiple Literacies Theory (MLT) that demarcates itself from them ontologically and epistemologically. It will also highlight aspects of NLS and Multiliteracies in order to point out the differences with MLT. This article aims to put forward the major concepts that underlie this theory and present vignettes from a study examining how perceptions of writing systems in multilingual children contribute to reading, reading the world and self as texts.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0102-5473
eISSN: 2175-795X
DOI: 10.5007/2175-795X.2010v28n2p337
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_92dd28aa8a014c9bb832a01c5546e9ae
Format
Schlagworte
literacy, reading, writing

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX