UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 2 von 28
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Aesthetic practice as part of work with sustainability, participation and learning environments - Examples from a finnish and Swedish preschool
Nordic Studies in Education, 2020-10, Vol.40 (4), p.343-361
Karlsson Häikiö, Tarja
Mårtensson, Pernilla
Lohilahti, L.
2020
Volltextzugriff (PDF)
Details
Autor(en) / Beteiligte
Karlsson Häikiö, Tarja
Mårtensson, Pernilla
Lohilahti, L.
Titel
Aesthetic practice as part of work with sustainability, participation and learning environments - Examples from a finnish and Swedish preschool
Ist Teil von
Nordic Studies in Education, 2020-10, Vol.40 (4), p.343-361
Ort / Verlag
Cappelen Damm Akademisk NOASP
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
The aim of the article is to highlight and discuss the relationship between core activities in early childhood and primary education, with a special focus on aesthetic practice in relation to sustainability, participation, project work and learning environments. The two preschools presented, one in Finland and one in Sweden, work with ecology and sustainable education in their daily practice. The result of the study comprises a presentation of and reflections on photographs as visual representations of educational activities, learning environment settings, as well as daily educational work. © 2020 T. K. Häikiö, P. Mårtensson & L. Lohilahti. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1891-5914, 1891-5949
eISSN: 1891-5949
DOI: 10.23865/NSE.V40.2601
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_91af9079029041de92344b1e22e026fc
Format
–
Schlagworte
Aesthetic education
,
Annan humaniora
,
Early childhood education
,
Other Humanities
,
Participation
,
Sustainability
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX