Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 91
Confero, 2019-02, Vol.7 (1), p.34-88
2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The PISA-syndrome - How the OECD has hijacked the way we perceive pupils, schools and education
Ist Teil von
  • Confero, 2019-02, Vol.7 (1), p.34-88
Ort / Verlag
Linköping University Electronic Press
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • From the mid 1990s, the OECD started the planning of the Program for International Student Assessment, now well known as PISA. 1 The first PISA testing took place early in 2000, and the results were published in December 2001. Since then, PISA results have gradually become a kind of global “gold standard” for educational quality, and educational policy has been globalized, lifted out of the domestic policy, as proudly stated by the PISA director, Andreas Schleicher in the TED-talk quoted below. The presentation is transcribed in 29 languages and has been seen by some 758 thousand viewers.
Sprache
Englisch; Norwegisch
Identifikatoren
ISSN: 2001-4562
eISSN: 2001-4562
DOI: 10.3384/confero.2001-4562.190125
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_7c2a65b2118f4b3abe6bcf6b3245de3d
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX