Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Es ist ein Fehler in der Kommunikation mit einem externen System aufgetreten. Bitte versuchen Sie Ihre letzte Aktion erneut. Sollte der Fehler bestehen bleiben, setzen Sie sich bitte mit dem Informationszentrum der Bibliothek in Verbindung oder versuchen Sie es später erneut.
The PISA-syndrome - How the OECD has hijacked the way we perceive pupils, schools and education
Ist Teil von
Confero, 2019-02, Vol.7 (1), p.34-88
Ort / Verlag
Linköping University Electronic Press
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
From the mid 1990s, the OECD started the planning of the Program for International Student Assessment, now well known as PISA. 1 The first PISA testing took place early in 2000, and the results were published in December 2001. Since then, PISA results have gradually become a kind of global “gold standard” for educational quality, and educational policy has been globalized, lifted out of the domestic policy, as proudly stated by the PISA director, Andreas Schleicher in the TED-talk quoted below. The presentation is transcribed in 29 languages and has been seen by some 758 thousand viewers.