Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Cahiers victoriens & édouardiens, 2015-01, Vol.81 (81 Printemps), p.2
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Social Iconotext: the Stoics’ Club in John Galsworthy’s The Country House (1907)
Ist Teil von
  • Cahiers victoriens & édouardiens, 2015-01, Vol.81 (81 Printemps), p.2
Ort / Verlag
Montpellier: Presses universitaires de la Méditerranée
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • The aim of this article is to describe Galsworthy’s use of visual writing and its relation to irony and social satire. It shows the importance of the club as habitus (Bourdieu), both real and metaphorical. In reference to Hamon’s concept of technème, it studies the importance and symbolic meanings of the club’s windows and doors. It presents the hypothesis that pictorial framing is a central trope put forward by the narrator as a key to reading the whole novel.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0220-5610
eISSN: 2271-6149
DOI: 10.4000/cve.1994
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_7770567d40674b078335a0fb50c361dc

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX