Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 10

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Quién protagoniza y cómo la historia escolar? La enseñanza de la historia de los otros y las otras en los textos de estudio de Historia de Chile de educación primaria
Ist Teil von
  • Clío & asociados : la historia enseñada, 2012-06 (17), p.119-136
Ort / Verlag
Universidad Nacional del Litoral
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The school history curriculum and textbooks have not kept pace with historical research. This can be checked by analyzing who is selected to star in the facts and historical processes. Neither the curriculum or teaching manuals or history textbooks is given the importance it should to women, children, members of any minority, the poor, homosexuals, those individuals and groups that do not belong to the elite and the minority leader. We present some thoughts on the players, on the actors of history from historiography and from the teaching of history and analyze their treatment in history textbooks of Chilean primary education.
Sprache
Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 0328-820X
eISSN: 0328-820X
DOI: 10.14409/cya.v1i17.4175
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_753eb960c247407b88fda8a5c58c8e8c

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX