Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 42
Edukacja ustawiczna dorosłych : kwartalnik naukowo-metodyczny, 2023-09, Vol.122 (3), p.61-76
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Zjawisko drop out w zawodzie nauczyciela
Ist Teil von
  • Edukacja ustawiczna dorosłych : kwartalnik naukowo-metodyczny, 2023-09, Vol.122 (3), p.61-76
Ort / Verlag
Łukasiewicz Research Network – The Institute for Sustainable Technologies
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • This article focuses on the phenomenon of teachers leaving (drop out) the profession. In the theoretical part, phenomenon of teachers leaving the profession, the phenomenon of leaving the profession is defined, the factors determining it in previous international research and the theoretical framework of the research project is defined. Based on the assumptions of the qualitative paradigm, the project focused on answering the research question: What are teachers’ experiences related to their decision to leave the profession? The analysis and interpretation of the research material made it possible to determine the teachers’ well-being in the workplace, opportunities for support in the workplace and the determinants of leaving the teaching profession. The final section identifies areas of necessary change to retain/attract the best teachers to work in the school.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 1507-6563
eISSN: 2391-8020
DOI: 10.34866/qfrt-fs94
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_56cfa69a0e7c42dc968279db4fdf8c35

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX