Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 10
Clío & asociados : la historia enseñada, 2015-05 (19), p.268-293
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Diálogos sobre política, utopía y formación de profesores de Historia
Ist Teil von
  • Clío & asociados : la historia enseñada, 2015-05 (19), p.268-293
Ort / Verlag
Universidad Nacional del Litoral
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • The history/social studies teacher’s education and its relation to politics and utopias, from the point of view of academic authors from Brazil, Chile, Argentina and Uruguay are the theme of this text, that aims, first, to contextualize a postdoctoral research in the Programa de Pós–Graduação em Educação (mestrado and doutorado) of the Universidade Estadual de Ponta Grossa (Paraná/Brasil). The second goal is to present an overview of academic research on history/social studies teacher’s education in these countries. The method chosen for the collection of texts is described and the topics of study, the theoretical and methodological framework adopted and the arguments and proposals of the authors are discussed. The ultimate goal is to encourage debate on the investigative possibilities of history/social studies teacher’s education in its attribution of political and utopian meanings to their tasks.
Sprache
Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 0328-820X
eISSN: 0328-820X
DOI: 10.14409/cya.v0i18/19.4751
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_5049a98dd6b046db8510bd53e0735eec

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX