Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 91
Nordina : Nordic studies in science education, 2012-09, Vol.8 (2), p.94-107
2012
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Naturfagenes didaktikk: refleksjoner ved et jubileum. "Science education as an academic discipline in the Nordic countries: reflections at an anniversary"
Ist Teil von
  • Nordina : Nordic studies in science education, 2012-09, Vol.8 (2), p.94-107
Ort / Verlag
University of Oslo
Erscheinungsjahr
2012
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • This journal, NorDiNa, has its roots in a series of Nordic Conferences on science education, commencing in 1984, and this issue of the journal contains a selection of articles from the 10th in this series. I was one of those who initiated this tradition, and I use this article to reflect on some aspects of the development. Our field has in rather short time developed from a stumbling start in the mid 1970’s to become an institutionalized and professionalized academic field. The article provides a somewhat personal account of some trends in the early development of our field of research and development, and it raises some questions about our identity and challenges.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1504-4556
eISSN: 1894-1257
DOI: 10.5617/nordina.520
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_4cd62daa9f294734aefb74e29e016874
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX