Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 75

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Finnish Academic Profession’s Divided Opportunities in Management and Governance
Ist Teil von
  • Acta paedagogica Vilnensia, 2021, Vol.46 (46), p.43-53
Ort / Verlag
Vilniaus Universiteto Leidykla
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • Finnish higher education consists of research-oriented universities and teaching-oriented universities of applied sciences, and both sectors have a role in research, development and innovation. This paper focuses on governance and management at the institutional and academic unit levels, based on responses to several questions in the APIKS survey regarding the influence of academics, performance targets of academic units and the influence of academics in decision making and workload. Institutions in both sectors of Finnish higher education emphasise strategies and are heavily reliant on public funding. Both sectors also have an orientation to strong performance management.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1392-5016
eISSN: 1648-665X
DOI: 10.15388/ACTPAED.2021.46.3
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_47566d7dbb564607a9da7d910cc0bb9f

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX