Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 50

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
International Graduate Students’ Perspectives on High-Stakes English Tests and the Language Demands of Higher Education
Ist Teil von
  • Language & literacy (Kingston, Ont.), 2019-01, Vol.21 (4), p.68-92
Ort / Verlag
Toronto: Language and Literacy Researchers of Canada
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The internationalization of higher education in Canada has given rise to the increased use of standardized English language proficiency tests as gatekeeping measures in university admission policies. However, many international students who are successful on these tests still struggle with the academic and language demands of their programs. Drawing on a thematic analysis of life story interviews with five international graduate students at a major Canadian university, this study examines students’ perceptions on the skills elicited by the IELTS and TOEFL, the language demands and pragmatic norms of their graduate program in language education, and the university’s language support programs.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1496-0974
eISSN: 1496-0974
DOI: 10.20360/langandlit29428
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_24273c81d91e4dbfb3d43449c29ea273

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX