Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 17
Open Access
Emotionally intelligent teachers
Revista Electronica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 2010-04, Vol.13 (1), p.41-49
2010
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Emotionally intelligent teachers
Ist Teil von
  • Revista Electronica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 2010-04, Vol.13 (1), p.41-49
Ort / Verlag
Asociación Universitaria de Formación del Profesorado
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • In this article, we describe the importance of complementing teachers’ training with the learning and development of social and emotional aspects. It is in this way that Emotional Intelligence (EI) –understood as a complement of the cognitive development of teachers and students– is to play a role in the educational context. We review Mayer & Salovey’s ability model (1997), some of the programmes of socio-emotional improvement that are also designed for teachers and several activities for the development of teachers’ EI. In addition, we examine the implications for teachers derived from the development of their EI to enhance their capacity to appropriately perceive, understand and manage one’s own emotions and those of others.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0213-8646
eISSN: 1575-0965
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_106a50cab1ab4794aa733d902e6cc93e

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX