Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 8
Research papers in education, 2011-09, Vol.26 (3), p.337-344
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Commonalities and differences: some 'German' observations on TLRP'S ten principles for effective pedagogy
Ist Teil von
  • Research papers in education, 2011-09, Vol.26 (3), p.337-344
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The review of TLRP's research [- Teaching and Learning Research Programme, UK -... offers] manifold aspects that are worth reflecting on. In [this] contribution, [the author concentrates] on two aspects that are especially interesting from an international perspective or, more precisely, from a German point of view. The first is a general reflection on the education and science policies that frame educational research in the United Kingdom and Germany. The second is related to the concept of 'effective pedagogy' [...]. {The author offers] some considerations on research traditions and epistemological frameworks with respect to this concept and [illustrates her] remarks by looking for commonalities and possible differences between 'effective pedagogy' and the German concepts of 'Bildung' and 'Didaktik'. (Verlag).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX