Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 202

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Funktion und Profil von Lehrwerken in der Epoche von Standards und Kompetenzen
Ist Teil von
  • Fremdsprachen lehren und lernen, 2011, Vol.40 (2), p.31-48
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
EZB-FREE-00999 freely available EZB journals
Beschreibungen/Notizen
  • Inspired and guided by the Common European Framework of Reference for Languages, huge efforts have been made to construct and implement foreign language education standards, regional core curricula and assessment schemes in Germany in recent years. Against this backdrop, this paper looks at the current state and the future of foreign language textbook development and research, focusing on major achievements as well as new challenges. In this context, it problematizes the opportunities and interactive potential that electronic media have added to textbook development and use, particularly those of interest for foreign language teaching in schools. (Verlag, adapt.).
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0932-6936
Titel-ID: cdi_dipf_primary_960399

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX