Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 11

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Relater sa pratique? Les tentations d'Adolphe Ferrière (1879-1960): entre compte rendu d'évaluation et libelle de propagande
Ist Teil von
  • Revue française de pédagogie, 2005, Vol.2 (153), p.67-80
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article is based on new research work entitled "Active schooling theorists put to the test of real practice: 'the Adolphe Ferriere case"', conducted by Daniel Hameline and Remy Gerber with the contribution of the Swiss National Fund for Scientific Research. It is a historiographical and biographical survey about a learning experience conducted by Ferriere in the early 1920's. The article aims to confront some passages from his classic book, La pratique de /'école active (1924) with two texts founding his own records: le Journal de notre petite classe, co-written by members of his staff during this very experience, and a personal diary entitled le Petit journal. The study of the differences between the 'two types of sources raises, from different angles, the issue of the links between practice and the report that could be written on it afterwards. (DIPF/orig.).
Sprache
Französisch
Identifikatoren
ISSN: 0056-7807, 0556-7807
eISSN: 2105-2913
Titel-ID: cdi_dipf_primary_750899

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX