Ergebnis 7 von 9
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
European education, 2001-10, Vol.33 (3), p.95-100
2001

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
German as a second language - hard to learn, hard to teach?
Ist Teil von
  • European education, 2001-10, Vol.33 (3), p.95-100
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2001
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Children with German as their second language frequently lack the linguistic support they need in school. There are better ways to help students acquire written and spoken proficiency in a second language. Although multilingualism has been a part of many elementary schools for nearly forty years, many teachers are still relatively helpless when confronted with the linguistic obstacles of multilingual classes. The following article will examine some of the reasons why the acquisition of proficiency in German and the teaching of German are so complex. (DIPF/orig.)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1056-4934
eISSN: 1944-7086
DOI: 10.2753/EUE1056-4934330395
Titel-ID: cdi_dipf_primary_598896

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX