Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 296
Recherche & formation (Lyon, France), 2000 (33), p.83-96
2000
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Actions de formation à l'étranger des enseignants de langues et ouverture à l'autre
Ist Teil von
  • Recherche & formation (Lyon, France), 2000 (33), p.83-96
Erscheinungsjahr
2000
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • The paper analyses official documents about exchanges and training of teachers abroad published in the Bulletin of the French Education Ministry. These proposals are analysed from the viewpoint "of the opening up to other people it implies, and the modes of this opening up." The following issues are regarded: "focusing on the job of teaching foreign languages, updating the knowledge as regards the country organizing the training session and perfecting the foreign language spoken and taught. The opportunities of decentring and of contacts with the foreign country initiated by the training teacher prove to be rare. The latter is often in a position to receive the knowledge. Post to post exchanges present the major advantages of introducing a real-life dimension and offering the elements likely to prepare the teacher to his or her task as a cultural mediator." (DIPF/orig.)
Sprache
Französisch
Identifikatoren
ISSN: 0988-1824
Titel-ID: cdi_dipf_primary_559121

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX