Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 716

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The improvement of student teachers' instructional quality during a 15-week field experience: a latent multimethod change analysis/ Peter Holtz: Timo Gnambs
Ist Teil von
  • Higher education, 2017, Vol.74 (4), p.669-685
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Most studies evaluating the effectiveness of school internships have relied on self-assessments that are prone to self-presentational distortions. Therefore, the present study analyzed the improvement in the instructional quality of 102 student teachers (46 women) from a German university during a 15-week internship at a local secondary school across three rating sources: the student teachers themselves, their students, and their mentors (experienced teachers). A latent multimethod change analysis identified a significant increase in instructional quality during the practice semester. However, ratings from the three informant groups only marginally converged. (HRK / Abstract übernommen).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0018-1560
eISSN: 1573-174X
DOI: 10.1007/s10734-016-0071-3
Titel-ID: cdi_dipf_primary_1137025
Format
Schlagworte
Didaktik, Lehrerbildung

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX