Ergebnis 5 von 206
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Fremdsprachenunterricht in der Primarschule - Potenziale für zukünftige Standards
Ist Teil von
  • Fremdsprachen lehren und lernen, 2017, Vol.46 (2), p.85-103
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • The article offers absolutely necessary and long missing standardized guidance and orientation for foreign language teachers and learners in primary education. The described competence-oriented minimum standards are based on a nationwide research in German primary schools carried out by the BIG-Kreis in the LEARNING Foundation, as well as on basic standards of the same expert group moderated by H.-E. PIEPHO in 2004. They therefore consider a realistic estimation of children's foreign language acquisition potentials and may for example serve as a template for a future standard development of The Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs of the Länder in the Länder in Federal Republic of Germany. (Verlag, adapt).
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0932-6936
Titel-ID: cdi_dipf_primary_1132826

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX