Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 21

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Evaluating bilingual education in Germany: CLIL students' general English proficiency, EFL-self-concept and interest
Ort / Verlag
Frankfurt, Main: Peter Lang Edition
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • The author uses a theoretical account rooted in TEFL, language acquisition and educational psychology to provide the basis for the development of a comprehensive model of language learning in CLIL. It incorporates prior knowledge, EFL self-concept, interest in EFL classes, verbal cognitive abilities and contact to English. This model is used to estimate the effects of CLIL in the context of high-intensity programmes at German Gymnasien. The statistical evaluation of the quasi-experimental data from 1,000 learners proves the existence of large initial differences due to selection, preparation and class composition effects. After two years, one finds no significant effects of CLIL apart from a minor increase in self-concept, suggesting that the actual effects of CLIL have often been overestimated. (Verlag)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 3631694164, 3631671296, 9783631694169, 9783631671290, 9783631694152, 9783653064605, 3631694156, 3653064600
DOI: 10.3726/978-3-653-06460-5
Titel-ID: cdi_dipf_primary_1111469

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX