Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 13
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 2014-09, Vol.66 (3), p.243-252
2014
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Sensibilisieren, vor Augen führen und plausibilisieren: Lerntheoretische und schulpädagogische Perspektiven
Ist Teil von
  • Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 2014-09, Vol.66 (3), p.243-252
Erscheinungsjahr
2014
Quelle
De Gruyter journals
Beschreibungen/Notizen
  • With the increase of non-denominational pupils, the insight into how knowledge is conditioned by the social and local context gains significance for religious education. The following article examines the interaction of teaching/taught players within the classroom setting of religious education. The fundamental didactic responsibility is to sensitize pupils for religious interpretations and -lifestyle and to mark its plausibility beside a natural-scientific worldview which is common sense. According to the article this may be reached by creating possibilities and settings within the lessons allowing the pupils to be in contact with authentic representatives and by addressing essential issues concerning their life. Finally, the author expounds the prospects of the empowerment-concept within classroom settings and formulates a standard of religious education saying religious education has to enable the development of personality in its social context.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 1437-7160
DOI: 10.1515/zpt-2014-0307
Titel-ID: cdi_dipf_primary_1047330

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX