Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 75

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Lesen mit portablen elektronischen Wörterbüchern - Ausgewählte Ergebnisse der MobiDic-Studie
Ist Teil von
  • Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 2013, Vol.24 (2), p.229-261
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • At Wuppertal University researchers have been investigating the influence of portable electronic dictionaries (PED) on EFL learners' language competence and dictionary skills as well as on their motivation and attitude. The MobiDic-Study is a longitudinal study (2011-2014) including learners from one comprehensive school and two secondary modern schools (year 9 to year 10). The paper reports on selected findings from the pre- and post-reading comprehension tests, comparing the results obtained by PED-users to those of print dictionary (PD)-users. In a nutshell, the study shows that the availability of PEDs in lessons leads to a higher look-up rate and a slightly better performance among the PD-users. Furthermore, detailed analysis of six individual cases and their dictionary consultations shows that low-performing students making strategic use of PEDs outperform PD-users, who are less successful in their use of print dictionaries. (Verlag).
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0939-7299
Titel-ID: cdi_dipf_primary_1038352

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX