Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 367
Revista mexicana de investigación educativa, 2014-01, Vol.19 (60), p.241-266
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
PREDICCIÓN DEL COMPORTAMIENTO LECTOR A PARTIR DE LA AUTOEFICACIA
Ist Teil von
  • Revista mexicana de investigación educativa, 2014-01, Vol.19 (60), p.241-266
Ort / Verlag
Mexico City: Consejo Mexicanao de Investigacion Educativa
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The objective of this paper was to determine if self-effectiveness in reading predicts reader behavior among first-graders in the state of Yucatan. The participants were 350 children. The Instrument of Observation of Achievement in Initial Reading and Writing (Escamilla et al., 1996) and the Self-effectiveness Scale in Reading (Escal) (Alpuche and Vega, 2011) were administered. The results indicate that the decoding factor predicts the current analysis of the text; the decoding and writing factors predict dictation; and the decoding factor predicts reader behavior. According to specialized literature in the area, the conclusion is that based on their beliefs of self-effectiveness in reading, students incorporate the necessary actions and strategies into their repertoire for developing their reader behavior with effectiveness. [PUBLICATION ABSTRACT]
Sprache
Spanisch; Portugiesisch
Identifikatoren
ISSN: 1405-6666
eISSN: 2594-2271
Titel-ID: cdi_dialnet_primary_oai_dialnet_unirioja_es_ART0000889898

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX