Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 32

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Aprender Psicología a través de los textos
Ist Teil von
  • Anuario de psicología (Barcelona, Spain), 2006
Ort / Verlag
Universitat de Barcelona
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • This study focused on the tasks set by Psychology lecturers teaching the undergraduate course that involve reading and producing written texts. Via ananalysis of the published curricula for the 28 core and obligatory courses that comprise the degree, we determined the frequency and type of a) reading activities and b) hybrid activities involving reading and writing, and their distribution over the six first semesters. The results indicate a high number of reading tasks and a much lower percentage of hybrid tasks. In turn, the more frequently used hybrid tasks -completing questionnaires, reports on practical sessions- presented far less complexity than tasks used less frequently, such as writing summaries or essays based on more than one source.
Sprache
Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 0066-5126
Titel-ID: cdi_csuc_recercat_oai_recercat_cat_2072_307176

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX