Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 3596
Numeracy : advancing education in quantitative literacy, 2022-01, Vol.15 (1)
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Author’s Reflections on Making Sense of Numbers: Quantitative Reasoning for Social Research
Ist Teil von
  • Numeracy : advancing education in quantitative literacy, 2022-01, Vol.15 (1)
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • Miller, Jane E. 2021. Making Sense of Numbers: Quantitative Reasoning for Social Research . (Los Angeles: SAGE Publications) 608 pp. ISBN 978-1544355597. This article introduces and provides an excerpt from Making Sense of Numbers: Quantitative Reasoning for Social Research , published by Sage. The book explains and illustrates how making sense of numbers involves integrating concepts and skills from mathematics, statistics, study design, and communications, along with information about the specific topic and context under study. It teaches how to avoid making common errors of logic, calculation, and interpretation by introducing a systematic approach and a healthy dose of skepticism to understanding and applying numbers to social research and everyday tasks.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1936-4660
eISSN: 1936-4660
DOI: 10.5038/1936-4660.15.1.1402
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_5038_1936_4660_15_1_1402
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX