Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 6
South African journal of higher education, 2008-01, Vol.22 (2), p.375-390
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Do institutional audits stifle the academic enterprise or enhance accountability?
Ist Teil von
  • South African journal of higher education, 2008-01, Vol.22 (2), p.375-390
Ort / Verlag
Higher Education South Africa (HESA)
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • The birth of democracy in South Africa resulted in the mammoth task of transforming the higher education sector. Policies, structures, procedures and processes underwent a review that hoped to align the system with the needs of the wider population of the country. Among other strategies that are used for this process are quality assurance processes such as institutional audits. This article hopes to highlight the rationale and the benefits inherent in institutional audits as quality assurance mechanisms in South African higher education. It investigates the perceptions of academics of a specific part of the process; i.e. preparing for the implementation of audits, and further contests the idea that institutional audits in higher education stifle academic performance.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1011-3487
eISSN: 1753-5913, 1011-3487
DOI: 10.4314/sajhe.v22i2.25792
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_4314_sajhe_v22i2_25792

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX