Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 1
International journal of business intelligence research, 2010-07, Vol.1 (3), p.1-14
2010
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Role of Culture in Business Intelligence
Ist Teil von
  • International journal of business intelligence research, 2010-07, Vol.1 (3), p.1-14
Ort / Verlag
Hershey: IGI Global
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Global business intelligence will struggle to live up to its potential if it fails to take into account, and accurately interpret, cultural differences. This paper supports this assertion by considering the concept of culture, explaining its importance in the business intelligence process, especially in foreign markets, and demonstrating that attention to culture is currently inadequate in most international business intelligence efforts. Without a tool capable of modeling social interaction in disparate cultures, BI efforts will under perform when extended to the global arena. The Cultural Simulation Modeler is examined as a means of enhancing essential cultural awareness. The core components of the modeler are explained, as are the limitations of automated information gathering and analysis systems.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1947-3591
eISSN: 1947-3605
DOI: 10.4018/jbir.2010070101
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_4018_jbir_2010070101

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX