Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Journal of human resources, 2023-11, Vol.58 (6), p.1914-1947
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
STEM Graduates and Secondary School Curriculum: Does Early Exposure to Science Matter?
Ist Teil von
  • The Journal of human resources, 2023-11, Vol.58 (6), p.1914-1947
Ort / Verlag
Madison: University of Wisconsin Press
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
Access via Business Source (EBSCOhost)
Beschreibungen/Notizen
  • This work explores the effect of strengthening the science curriculum in secondary school on STEM university education. By exploiting the staggered implementation of a reform that encouraged secondary schools in England to offer more science courses to 14-year-olds, I find that taking five more hours per week of science classes increases considerably the probability of enrolling in and graduating with a STEM degree. These results mask substantial gender heterogeneity-more exposure to science only increases boys' likelihood of enrolling in a STEM degree. Treated girls, although induced to choose more challenging degrees, still opt for more female-dominated (mostly non-STEM) ones.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-166X
eISSN: 1548-8004
DOI: 10.3368/jhr.1219-10624R1
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_3368_jhr_1219_10624R1

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX