Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Testing
The Journal of human resources, 2024-03, Vol.59 (2), p.349-388
2024
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Testing
Ist Teil von
  • The Journal of human resources, 2024-03, Vol.59 (2), p.349-388
Ort / Verlag
Madison: University of Wisconsin Press
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • The significant expansion of student testing has not generally been linked to educational outcomes. We investigate how different testing regimes-providing varying information to parents, teachers, and decisionmakers-relate to student achievement. We exploit PISA data for two million students in 59 countries observed from 2000–2015. Removing country and year fixed effects, we investigate how testing reforms affect country performance. In low- and medium-performing countries, more standardized testing is associated with higher student achievement, while added internal reporting and teacher monitoring are not. But, in high-performing countries, expansion of standardized internal testing and teacher monitoring appears harmful.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-166X
eISSN: 1548-8004
DOI: 10.3368/jhr.0520-10886R1
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_3368_jhr_0520_10886R1

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX