Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Feindbildkonstruktion in populärer pädagogischer Literatur
Ist Teil von
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 2019-02, Vol.95 (1), p.74-90
Ort / Verlag
Paderborn: Verlag Ferdinand Schöningh
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
Abstract
How Concepts of an Enemy are Constructed in Popular Pedagogical Literature
Since the time of enlightenment, gradually a popular educational advisory literature has established itself and has become a gigantic market which - beyond pedagogically reflective theory - has by now achieved an enormous power of pedagogical interpretation. Against this setting, the present contribution examines the reasons, mechanisms and enemy concepts which lead to an undermining of educational and to an enhancement of popular narratives. It shows that pedagogic concepts of the enemy constitute a very worthwhile area of pedagogic research, hitherto taken into consideration far too little.