Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 154
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 2018-07, Vol.94 (2), p.232-245
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Marx in der italienischen Pädagogik – ein komplexes Abenteuer
Ist Teil von
  • Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 2018-07, Vol.94 (2), p.232-245
Ort / Verlag
Netherlands: Verlag Ferdinand Schöningh
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Marx in Italian Pedagogy – A Complex Adventure In Italy – apart from some former socialist countries –, Marx probably has received broader and more diverse pedagogical attention than in any other western country. The author diachronically depicts this both continuous and differentiated reception, characterizes the persons who are crucially involved in it and refers to their most important relevant publications. The result is a very colourful picture, which illuminates many possibilities of a marxist-inspired pedagogy. The main focus inevitably is on Antonio Gramsci, who is classified especially with regard to his importance for both Italian and international pedagogy. From a synchronous perspective, the author refers to Marx as the great classic of a pedagogy of (individual and social) emancipation, especially in terms of his (pedagogical) anthropology and his contribution to a renewal of culture.
Sprache
Englisch; Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0507-7230, 2589-0581
eISSN: 2589-0581
DOI: 10.30965/25890581-09402005
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_30965_25890581_09402005

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX