Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 96
Journal of cultural research in art education, 2016-09, Vol.33 (1)
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teaching for Respect and Understanding of Difference: Social Media and Contemporary Art as Vehicles for Addressing Racism
Ist Teil von
  • Journal of cultural research in art education, 2016-09, Vol.33 (1)
Erscheinungsjahr
2016
Beschreibungen/Notizen
  • This article discusses how social media is used to promote visual art exhibitions and performances related to racism and racist practices. Current examples of such art exhibitions and performances are highlighted. Curricular strategies are suggested for using social media in teaching students about racism and its effects using Critical Race Theory, the examination and discourse of mainstream media, visual culture, historical and contemporary artworks, and creating and publishing counter-narrative responses via social media.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2152-7172
eISSN: 2832-8388
DOI: 10.2458/jcrae.4899
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_2458_jcrae_4899
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX