Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 2297
Fremdsprachen lehren und lernen, 2023-10, Vol.52 (2), p.108-123
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Akademische Lesekompetenz in der L2 Deutsch
Ist Teil von
  • Fremdsprachen lehren und lernen, 2023-10, Vol.52 (2), p.108-123
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
Narr Francke Attempto Verlag Zeitschriften und Jahrbücher
Beschreibungen/Notizen
  • Given that reading German scientific texts is an essential skill for international students in German-language degree programs, one would not expect that this key competence for academic success is hardly promoted at German universities. That is why the question arises of how international students can achieve the level of academic reading competence required in German-language degree programs. This paper focuses on findings from a study using educational design research to investigate the academic reading competence in L2 German of international students in humanities and social sciences. Through the development and implementation of an academic reading program for international students, valuable insights into the acquisition of this key competence were gained in authentic learning situations.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0932-6936
DOI: 10.24053/FLuL-2023-0024
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_24053_FLuL_2023_0024
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX